Nieuws

Coming soon: nieuwe website NAV. Wat verandert er?

9 juli 2024

Zwart is de lievelingskleur van architecten, toch? Dat cliché willen we als beroepsfederatie graag doorbreken met een kakelverse huisstijl en website. Jawel, na bijna tien jaar krijgt nav.be een nieuw, kleurrijk jasje. En het blijft niet bij looks alleen. Bovenal zal de site enkele handige features bevatten voor jou als lid. Binnenkort wordt de website gelanceerd. Maar we lichten al graag een tipje van de sluier op.

Rebranding NAV: een tipje van de sluier ...

Wat is nieuw?

  • Je lidmaatschap loopt exact 1 jaar.
  • Je betaalt direct online voor opleidingen, de shop, het lidmaatschap, …
  • Je kunt zelf de samenstelling van je team beheren.
  • Je accountpagina bevat een overzicht van al je opleidingen, bestellingen en vacatures.

En wat betekent dit concreet?

Hieronder een extra woordje uitleg bij deze nieuwigheden.

 

Wat houdt het ‘rollend’ lidmaatschap in?

Stel: je wordt lid op 1 maart 2025. Dan blijf je lid tot 1 maart 2026.

Dit is nieuw, want t.e.m. 2024 werd iedereen standaard lid tot het einde van het kalenderjaar (31 december).

 

Je krijgt tijdig een reminder om je lidmaatschap te hernieuwen.

 

Waarom moet ik straks standaard online betalen?

We willen jouw aankopen zo vlot mogelijk afhandelen. Na online betaling:

  • gaan we direct aan de slag me je bestellingen in de webshop;
  • heb je direct toegang tot de aangekochte video-opleiding of het lesmateriaal van een fysieke opleiding.

 

Je hoeft dus niet langer te wachten op een betaalverzoek om je bestelling af te ronden.

 

Handig om te weten:

  • Voor overheden en scholen voorzien we wel nog de mogelijkheid om met een bestelbon te werken.
  • Lidmaatschap hernieuwen? Hiervoor krijg je tijdig een factuur. Die kun je gewoon via overschrijving betalen.
  • Maak je gebruik van de KMO-portefeuille? Dan moet je enkel de btw direct online betalen. De rest verloopt via de standaardprocedure van de KMO-portefeuille.

 

Hoe beheer ik mijn bedrijfsgegevens?

Zijn meerdere medewerkers NAV-lid? Dan kun je jouw team binnenkort zelf beheren.

 

Stel: je hebt een lidmaatschap voor 20 medewerkers.

  • Dan zie je als beheerder (‘hoofdlid’ van het kantoor) 20 ‘seats’ in je online account, gekoppeld aan 20 medewerkers.
  • Je kunt de seats zelf invullen.
    • Vertrekt een medewerker? Dan kun je die seat ‘leegmaken’ en vervolgens toewijzen aan een nieuwe medewerker (de medewerker krijgt dan een automatische uitnodiging via e-mail).
    • Je kunt ook op elk moment seats bijkopen om extra medewerkers toe te voegen als NAV-lid. Of je kunt het aantal seats verminderen.
  • Je medewerkers hebben uiteraard zelf ook een account. Ze genieten van de volledige NAV-dienstverlening. Alleen het team beheren kunnen ze niet, tenzij je hen daar toestemming voor geeft.

 

Je huidige team wordt automatisch overgezet. Controleer na de lancering wel goed of je teamsamenstelling nog steeds correct is.

 

Welke informatie vind ik terug op mijn accountpagina?

Je krijgt een overzicht van:

  • Alle (video-)opleidingen waarvoor je bent ingeschreven. Zo kun je het lesmateriaal makkelijk raadplegen.
  • Je bestellingen in de webshop. Hier kun je bv. aangekochte e-books (opnieuw) downloaden.
  • Je geplaatste vacatures.
  • Je projecten op Zoekeenarchitect.be.

 

Let wel: bij het overzetten van data nemen we enkel de aangekochte video-opleidingen en de projecten van Zoekeenarchitect.be mee. Aangekochte pockets, geplaatste vacatures, … op de oude website zul je niet zien staan.

En wat met mijn huidige NAV-account?

Je NAV-account blijft behouden, maar je zal wel een nieuw wachtwoord moeten aanmaken. Je krijgt hiervoor een automatische mail bij de lancering.